Personal training Enschede

Heb jij een doel met personal training en woon je in Enschede? Misschien wil je een paar kilo’s afvallen. Misschien wil je fitter worden. Of gewoon minder lichamelijke pijntjes en klachten hebben. Wie weet wil je wel emotioneel fitter worden; minder schommelingen in je humeur. Beter slapen kan ook een doel zijn. Of gewoon meer weerstand hebben tegen ziektes en kwaaltjes.

Waarom personal training?

Personal training is hot. We gaan steeds meer inzien dat gezondheid wel degelijk belangrijk is. Om je heen zie je overal ziektes, kwaaltjes en fysieke en mentale problemen bij mensen. En misschien ervaar je deze zelf ook wel. Jouw gezondheid bepaalt hoe vatbaar je bent voor deze ziektes en kwaaltjes. We weten immers allemaal dat je bij een goede weerstand veel minder kans hebt op ziektes.

Personal training is meer dan jij denkt.

‘’Ja, maar Marlies, jij begint nu over weerstand en dergelijke, terwijl ik alleen maar wat gezonder wil leven’’. En dat is het ‘m nou juist! Personal training is veel meer dan alleen maar trainen onder begeleiding. Het is veel meer dan spiermassa opbouwen en vetmassa verliezen. Onderstaand ga ik je uitleggen wat personal training op verschillende vlakken kan betekenen.

personal trainer enschede

Afvallen/vetmassa verliezen en spiermassa opbouwen met personal training.

Laten we beginnen met de meest gekozen reden om personal training te volgen. Namelijk: afvallen. Met personal training bouw je uiteraard spiermassa op door je lichamelijk in te spannen. En als je het goed doet en je voeding ook aanpast, zal je ook vetmassa verliezen. Met als resultaat: een lichaam dat gezonder en slanker is. En de hoofdreden: een lichaam waar jij je een stuk prettiger in zal voelen. Dus wil jij daadwerkelijk afvallen en een lichaamsbouw creëren waar jij blij mee bent? Dan is personal training zeker een goed idee voor jou.

Lichamelijke klachten verminderen en weerstand verbeteren

Met personal training bouw je dus spiermassa op en breek je vetmassa af. Met als resultaat dat jouw gewrichten en spieren veel meer kunnen hebben en minder onnodige (vet)massa hoeven te tillen. Spieren stabiliseren gewrichten. Als er iemand met atroseklachten bij mij komt in de fysiotherapiepraktijk, dan bestaat de behandeling voornamelijk uit het opbouwen van spiermassa met training en het soepel houden van de gewichten met beweging. En gaandeweg zie je eigenlijk altijd dat de klachten een stuk minder worden. Zo heb ik ook al meerdere cliënten hier met personal training, die allemaal in het begin ergens lichamelijke klachten hadden. En bij de meeste cliënten zijn de klachten gewoon helemaal verdwenen door de training! Dat is wat er gebeurt als je voor je lichaam zorgt en op de juiste manier traint.

Je weerstand verbeter je ook met personal training. Dit onder andere door wat aanpassingen in je voeding te maken, zodat je meer vitamines en mineralen binnen krijgt. Daarnaast word je lichamelijk sterker, fitter en energieker. Ook hierdoor groeit je weerstand enorm. Alleen maar meer reden om er aan te beginnen!

Stress, emoties en slaap en personal training

Sporten geeft stressverlichting. Dat is al wel bekend. De voornaamste reden hiervoor is dat je tijdens sport geen tijd hebt om met andere dingen bezig te zijn dan je lichaam. Je hebt de volle focus nodig tijdens het sporten. Zie het als een mindfulness moment. Even geen stressgedachten aan je hoofd, maar gewoon lekker even bezig zijn met de lichamelijke inspanning. Daarbij kan sport natuurlijk ook even als afreageermoment werken. Tijdens het sporten kun je even helemaal tot het naadje gaan, waardoor je frustraties en dergelijke even lekker kunt afreageren!

Emotioneel word je over het algemeen ook stabieler door personal training. Met name door bovenstaande reden. Stress triggert vaak emoties. Als we stress verminderen, worden de emoties ook beter controleerbaar. Ook bespreken we in de personal training regelmatig wat er speelt aan stress en emoties. Mocht je er op dat moment veel last van hebben, bespreken we ook wat je eraan kunt doen. De oplossing kan namelijk heel simpel zijn, als je het maar bespreekbaar maakt! Ik ben namelijk naast personal trainer ook een vertrouwenspersoon als jij dat fijn vindt. Alles kun je op mijn bordje gooien en samen kijken we naar de oplossingen. En uiteraard geld ook daarbij het beroepsgeheim. Wat jij vertelt blijft binnen de muren, maar dat is vanzelfsprekend.

Je slaap verbetert vaak ook aanzienlijk door sporten. Als je bijvoorbeeld in de avond sport, ben je vaak lichamelijk lekker moe en val je zo in slaap. Ook omdat je jouw ‘’mindfulness’’ moment hebt gehad, zal je beter inslapen. Maar ook in de ochtend zal je frisser opstaan. Als jij jouw dag begint met sporten, zal je je de hele dag ook een stuk frisser en energieker voelen. Dus niet alleen slaap, maar ook je algehele energieniveau zal stijgen.

Oke, je weet nu wat personal training allemaal aan goede effecten kan hebben op jou. Maar hoe ziet dit er bij LevelFit Enschede dan uit?

Allereerst beginnen we met een intake. We nemen door hoe jouw leefstijl er nu uit ziet. We kijken onder andere naar hoe je nu eet, hoe je nu beweegt, hoe je slaappatroon is, hoe jouw emoties invloed hebben op jouw leefstijl en of er ook stress speelt die invloed heeft op jouw leefstijl.

In de intake gaan we gelijk al wat aanpassingen maken op deze gebieden, daar waar het mogelijk is. Het kan zijn dat we je slaappatroon wat verbeteren. Of dat we kijken hoe je anders om kunt gaan met emoties, zodat ze jouw leefpatroon niet negatief beïnvloeden. Ook gaan we jouw voeding aanpassen, zodat je gezonder eet en jouw lichaam voedt. Het is echt wonderbaarlijk wat een paar aanpassingen in jouw voeding al teweeg kunnen brengen! Dat ga ik je allemaal leren. Weet dat jij met minimale moeite echt al heel ver kunt komen, mits je de juiste begeleiding hierbij hebt. We gaan uiteraard voor een lange termijn resultaat, dus alles wat we aanpassen, kun jij ook over 2, 5, 10 jaar nog makkelijk volhouden. We zorgen dat jij in de basis stabiel wordt en blijft, op alle bovenstaand genoemde aspecten.

Na de intake gaan we samen sporten. In de eerste paar keer personal training kijk ik wat je aan kunt en of er dingen zijn in jouw lichaam waar we rekening mee moeten houden. In de intake hebben we jouw hoofddoel al besproken. Bij het sporten maken we kleinere doelen. Dit kan zijn dat je bepaalde oefeningen op een bepaald gewicht moet kunnen, maar dit kan ook een bepaald vetpercentage op de weegschaal bereiken binnen een korte termijn.

De training is zwaar.

En dat moet ook! Personal training is bedoeld om grenzen te verleggen. Je kunt alleen grenzen verleggen door de grenzen ook echt op te zoeken. Alle oefeningen die ik met jou doe tijdens een personal training, proberen we tot het naadje te doen. Op het moment zelf is dat even zwaar, maar nadien voel je je superlekker en heb je het gevoel dat je jezelf overwonnen hebt! Door elke keer die grenzen op te zoeken, elke training weer, zal je merken dat je in no-time een heel stuk fitter wordt dan je was. Je bent sterker, sleept minder vetmassa met je mee, gewrichtspijntjes nemen al snel af, je bent emotioneel stabieler, slaapt beter en je kunt beter omgaan met stress.

Personal training

143,99per vier trainingen
  • Behaal jouw ultieme resultaat met personal training! Hierin trainen we niet alleen, maar bespreken we ook voeding en leefstijl.
  • Training van een fysiotherapeut, dus rekening houdend met lichamelijke beperkingen en de kans op blessures nagenoeg niet aanwezig
  • Op elke intensiteit mogelijk; doel is wel onderste uit de kan halen voor maximaal resultaat
  • Elke training is 45 minuten. De eerste afspraak bestaat altijd uit een analyse van de leefstijl en aanpassingen hierin, zodat er optimaal resultaat behaald kan worden!
  • Trainingen zijn een stuk goedkoper dan bij andere personal trainers!
  • Nieuwsgierig? Vraag een gratis oriëntatiegesprek of proeftraining aan!
personal trainer enschede

En dan: personal training en de lange termijn. 

Op een gegeven moment kom je op een punt waarop je tevreden bent met je resultaat. Dat is het punt waarop je het hardste werk al gedaan hebt. Maar dan: het volhouden. Hoe doe je dat? Één ding is gegeven: als jij jouw nieuwe, gezonde leefstijl niet doorzet, is het wachten op het jojo-effect. Je moet gezond blijven eten, je moet aan jouw slaap, stress en emoties blijven denken en eraan werken om deze goed binnen de perken te houden. En je moet blijven trainen! Als je namelijk stopt met trainen, wordt je spiermassa ook op korte termijn weer minder. Spieren moeten aan het werk worden gezet en anders passen die spieren zich gewoon aan.

Uiteraard is dit bij elke sport zo. Stop je met hardlopen, dan zal jouw conditie op korte termijn een stuk minder worden. Stop je met een andere sport, zal je ook daarin minder goed worden. Simpelweg omdat het lichaam zich aan gaat passen als je langere tijd niks doet. Waarom zou het lichaam moeite doen om al die spieren op te bouwen, als je ze toch niet gebruikt? Je lichaam ruilt dat zo weer in voor vetmassa. Daarom is het dus belangrijk om je sporten wel vol te houden.

En de portemonnee dan?

Je leven lang personal training volgen is heel mooi, maar de portemonnee vindt dit misschien wat minder leuk. Maar je moet dus wel blijven trainen, hoe dan?

Gelukkig zijn er bij LevelFit Enschede ook small group trainingen om op de lange termijn te kunnen blijven sporten, voor een wel betaalbare prijs. Dus mocht je met personal training jouw doelen bereikt hebben, is het volhouden zeker niet moeilijk in de small group trainingen. Kijk op deze pagina hoe de small group trainingen in zijn werk gaan bij LevelFit Enschede. Ook kun je goedkoper trainen met de duo personal training.

Wil je graag een keertje ervaren hoe het is om personal training te krijgen? Vraag dan via het contactformulier een gratis proeftraining aan.

Benieuwd wat er zoal speelt en of er momenteel nog een aanbieding is bij LevelFit Enschede? Kijk dan snel op de instagram ;).